Fulfilment is simpel gezegd het proces dat is gericht op een succesvolle afhandeling van orders. Dat begint bij de plaatsing van een order en eindigt bij de daadwerkelijke levering. Omdat webshops ook veel te maken hebben met retourzendingen, maakt ook dit onderdeel uit van het fulfilmentproces.

In het magazijn waar de producten staan opgeslagen, worden de orders gepicked. Deze orders worden vervolgens verpakt en voorzien van een adresticket en een bakbon. Wat zeker niet onder fulfilment valt is de promotie van uw webshop en alle bijbehorende marketingactiviteiten.

Fulfilment voor uw SEOshop webshop

In de beheeromgeving van uw SEOshop webshop kunt u al uw orders beheren en direct verzendlabels en pakbonnen uitprinten. Bovendien kunnen uw klanten eenvoudig retourzendingen aanmelden via uw webshop, die u via uw beheeromgeving kunt beheren.

Via de apps in Onze App Store kunt u bovendien uw webshop koppelen met verschillende fulfilment softwarepakketten. Zo kunt u ook bij SEOshop blijven werken met uw favoriete fulfilmentsoftware.

Efficiënt orders verwerken

Met SEOshop beheert u al uw orders op één plek en vereenvoudigt u uw dagelijkse taken. Zo kunt u facturen of pakbonnen exporteren in PDF-formaat en deze automatisch voorzien van verzendlabels van alle bekende postbedrijven zoals DHL, PostNL, bPost, GLS, DPD, Kiala. Zelfs track-and-trace is mogelijk!

Voorraadbeheer zoals u dat niet gewend bent

Er is niets zo vervelend als een klant moeten informeren dat een bepaald product niet voorradig is. SEOshop biedt een uitgebreid voorraadsysteem waarop u kunt vertrouwen. U stelt eenvoudig voorraadregels per product(variant) in. Het inboeken van voorraad is mogelijk met barcodes en een Microsoft Excel® importeerfunctie. Het platform biedt uitgebreide mogelijkheden om de voorraad te synchroniseren met meerdere leveranciers. Het voorraadbeheer is geschikt gemaakt voor zowel dropshippers als winkeliers met een fysieke winkel.

Wanneer uw klanten iets terugsturen

Efficiënt retourenmanagement zorgt voor een lagere overhead en minder afschrijvingen. Het platform stelt uw klant in staat direct een retour via uw webwinkel door te geven. Zo weet u welke producten worden teruggestuurd voordat deze producten bij u aankomen. Via het retouren-dashboard kunt u de status per retour inzien en eventueel wijzigen. Zodra de status gewijzigd wordt ontvangt de klant automatisch een e-mail ter bevestiging. Het retourenmanagement werkt samen met taken zodat niets aan uw aandacht voorbij gaat.